Hieronder vindt u een gedeelte van mijn werk. Zoals gezegd: veel marmer. Ik maak weleens een uitstapje naar een andere steen, maar marmer…
het heeft mijn voorkeur
Ik maak vrij werk, maar werk ook in opdracht. Daarbij ga ik in gesprek met de opdrachtgever om te zien wat de kern is van het beeld dat de opdrachtgever voor ogen heeft.
Neem ook een kijkje bij mijn verkochte werk
Tête à Tête
Marmer (Statuario)
l*b*h 25*10*30
Genieten van een uitzicht…
een zonsondergang…
een opkomende maan…
Luisteren naar een vogel op de nok van het dak…
De geur van een zomerregen…
Zoveel momenten om bij stil te staan
samen
Morgenslachtoffers
Marmer (Statuario)
l*b*h 25*15*40
Laten we herdenken…
De onzen, de hunnen,
De toevallige omstanders
Zij zijn er niet meer
Wat blijft?
Verdriet? Wrok? Haat?
Laten we vooruit herdenken
De naamlozen van morgen
Die volgende week
Volgend jaar
Er niet meer zullen zijn
Omdat ze bij de één of bij de ander horen
Er toevallig omheen bewegen
Morgenslachtoffers
Demonen
Marmer (Bianco di Carrara)
l*b*h 15*15*30
De demonen zijn er niet altijd, gelukkig
Maar als ze er zijn…
Voel ik hun adem in mij nek
Verdrukken ze mij
Duwen me naar een plek waar ik niet ben, niet wil zijn
Ik ontsnap
toch weer
Verandering
Kalksteen (Engelse Limestone)
l*b*h 35*20*70
Door de tijd verandert veel…
De wereld om je heen verandert
Jij verandert
Ik verander
Wij veranderen
Soms verandert er iets door ons ingrijpen
Niet veel
Niet groots en meeslepend
Langzaam…
Zet deze steen maar buiten
Elke dag verandert zij
Door licht en donker
Door weer en wind
Door algen en mos
Door de tijd verandert veel
Feniks
Marmer (Bianco di Carrara)
l*b*h 35*35*70
We zien het niet altijd…
Vaak beperken we ons tot een eerste blik, wordt wat we zien tot norm verheven
Verder kijken is niet eng of gevaarlijk, het kan een ander perspectief bieden
Een andere kant toont zich.
Wat vol en rond is kan ook leeg zijn…
Vanuit het lege omhulsel ontstaat iets nieuws
Odd Couple
Marmer (Bianco di Carrara)
l*b*h 35*38*58
Soms kom je ze tegen… zo op het eerste oog horen ze niet bij elkaar..
Hebben een eigen groei doorgemaakt en lijken los van elkaar te leven
Maar hun verbondenheid is er wel degelijk, en heel hecht…
Reliëf
Marmer (Ordinario)
l*b*h 50*15*2
Iets nieuws, een reliëf.
van marmer, bevestigd in een omlijsting van met vilt bekleed hout.
Uitbraak
Legno (Albast)
l*b*h 45*40*30
Op enig moment is het zover!
Je breekt door je grens. Je bent los. Je bent door die schijnbaar ondoordringbare muur.
Maar… is die doorbraak echt? Is het gras groener dan waar je vandaan komt?
Wie zal het zeggen. De sprong is gemaakt.
Je bent vrij!
Let's Dance
Marmer (Ordinario)
l*b*h 35*25*80
Hoe mooi kan het zijn! Muziek draait om je heen, waar je ook bent, er is muziek.
Alles en iedereen beweegt op het ritme en de melodie. Temidden van al die muziek zijn wij, samen
Let’s Dance
Zonder Titel
Marmer (Statuario)
l*b*h 15*17*40
Dit beeld heb ik gemaakt na een mindere episode. Het kostte nogal wat moeite hier van te helen. En dat doe je niet alleen.
On and on the rain will say
How fragile we are
How fragile we are
Sting
Relatie
Marmer (Arabescato)
l*b*h 40*40*70
In een relatie zijn, relatie hebben, relatie ervaren. Een relatie is wederkerig. Je hebt een relatie, maakt deel uit van een relatie. Je doet iets met een relatie, een relatie doet iets met jou. In een relatie ben je veilig, geborgen. Jij bent in die relatie ook vrij, open. Relatie kan beknotten, beperken. Relatie nodigt uit tot onderzoek, grenzen verkennen, grenzen verleggen, grenzen aangeven.
Een relatie is onbegrensd, jij vormt de begrenzing. Een relatie beweegt, is altijd in beweging. In de tijd, in de ruimte, soms heftig, soms nauwelijks waarneembaar, maar nevertheless, it moves. Wanneer je meebeweegt openen zich steeds nieuwe perspectieven, ontdek je gebieden waar je nog niet eerder was. En soms is dat een terrein waar je niet wilt zijn. Geeft niet, de relatie beweegt verder. Altijd. Of je meebeweegt is jouw keuze.
'Round Midnight
Marmer (Carrara)
l*b*h 17*35*70
Zo ongeveer middernacht. Heel zacht blaast de trompet ijle noten. De toon is fragiel, maar staat. Een melodie die het hart raakt.
“De kroeg gaat sluiten”-muziek. Stil luisteren, elkaar teder omhelzen. Terwijl de muziek vervaagt blijven wij elkaar vasthouden.
Muze
Marmer (Ordinario)
l*b*h 14*14*55
De muze inspireert. Nee, geen mythologische muze, maar een muze van vlees en bloed. Een muze met ronde vormen, wellustig bijna. Maar ook met scherpe kanten, hoekig, nukkig
Poire Belle Helene
Pierre de Lens (kalksteen)
l*b*h 17*20*30
Gepocheerde peer, geschaafde amandelen die licht geroosterd zijn, warme chocoladesaus, vanilleroom-ijs… Smullen, toch?
Amici
Marmer (Bianco di Carrara)
l*b*h 17*30*70
Vrienden, levens die lang samen lopen. Soms even niet, en dan zien we elkaar weer. We hebben weer een stukje van de weg afgelegd, apart van elkaar. Maar het voegt zich eenvoudig, makkelijk, vriendelijk, liefdevol, ieder een eigen perspectief.
Maar samen zo sterk!
LBD
Marmer (Statuario)
l*b*h 15*15*50
Voor een vrouw, om altijd bij zich te hebben, om te feesten, te flaneren, te flirten…
And then I confess
That I tortured the dress
That you wore for the world
To look through…
Leonard Cohen
Manto d'Amore
Marmer (Ordinario)
l*b*h 17*22*35
De behaaglijke warmte van de Mantel der Liefde…
Hoeveel is er toegedekt…
afgedekt…
doodgeknuffeld…
verzwegen…
verstikt…
in liefde… dat dan weer wel!
Tors
Marmer (Ordinario)
l*b*h 17*25*50
De vorm van een deel van het lijf gezien als door een half dicht geknepen oog, zonder bril